• کدخبر: 69418
  • تاریخ انتشار خبر: ۷:۱۷ ب.ظ - پنج شنبه ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
  • چاپ خبر
فائزه هاشمی
یادداشت

فائزه رسماً یک ضدانقلاب است

اقرار دختر فائزه به شراب‌خواری و روابطِ خود و خانواده‌اش با ضدانقلاب ثابت می‌کند که او و برخی از نزدیکانش رسماً ضدانقلاب هستند آن هم با تمام مختصاتی که نیروهای ضدانقلاب دارند؛ اعم از ضدیت با انقلاب اسلامی، نقش بازی کردن در جایگاه مخالفان سیاسی انقلاب، بی‌تقوایی و لاابالیگری در مورد احکام و واجبات شرعی و… .

به گزارش اصفهان بیدار، در ادبیات ما مثلی است که یا رب مخواه که گدا معتبر شود….که گر معتبر شود از یاد خدا بی‌خبر شود، این ضرب‌المثل در وصف کسانی است که ظرفیت موقعیت و جایگاهی که در آن قرار دارند را ندارند.

انقلاب اسلامی ایران برای خیلی‌ها باند پرواز بود به سمت خدا و برای خیلی‌های دیگر سکوی پرش شد برای دست یافتن به موقعیت‌های دنیوی که در خواب هم‌ فکرش را نمی‌کردند. اما بعضی از کسانی که انقلاب سکوی پرششان برای فتح قله‌های دنیوی و مادی بود وقتی به آب‌ و نانی رسیدند بر تمامی ارزش‌ها انقلاب که برخاسته از اسلام بود پشت پا زده و طلبکار انقلاب نیز شدند و فتنه ۸۸ حاصل طلبکاری‌ها، زیادی خواهی ها و ویژه خواری های این افراد بود. آن زمان ویژه خواهان طالب ابطال ۲۴/۵ میلیون رأی مردم ایران به نفع خودشان بودند که موفق نشدند.

از آن زمان تاکنون هر از گاهی برگی یا مدرکی از ناهمراه بودن این افراد با انقلاب رو می‌شود. اخیرا نیز فایلی صوتی از دختر فائزه هاشمی در گفتگو با یکی از ضدانقلاب‌های خارج نشین منتشر شده که در آن مونا لاهوتی دختر فائزه هاشمی اقرار به شراب‌خواری می‌کند.

فائزه هاشمی همان فردی است که همانند دختر صفدر حسینی نجومی بگیر مشهور امروز به‌ واسطه رانت ثروت و قدرت پدری توانست ۴ سال بر یکی از کرسی‌های مجلس تکیه بزند.

سال ۸۸ فائزه در جمع اغتشاش‌گران تهرانی دستگیر شد اما خودش مدعی بود که برای خوردن ساندویچ بین اغتشاش‌گران رفته بوده است. وقتی به خاطر توهین به ارزش‌های جمهوری اسلامی که کوچک‌ترین جرمش بود مجبور به تحمل شش ماه حبس شد موقعیتی یافت تا با منافقان و بهاییان مرتبط شود و یا شاید هم دلیلی برای ارتباطش با آن‌ها پیدا کند، چرا که از بعد از زندان منافقان و بهاییان دوستان رسمی فائزه شدند.

ماهیت پلید جامعه بهاییت و ارتباط آن‌ها با رژیم صهیونیستی بر همگان آشکار است و کیست که نداند قبله ایدئولوژیکی و سیاسی بهاییان سرزمین‌های اشغالی است؟ با این‌ وجود و با وجود تنفری که در فرد فرد ایرانیان نسبت به بهاییان و غاصبان صهیونیست وجود دارد اما دیدیم که وقتی خبر دیدار فائزه هاشمی با این گروه همانند بمبی در رسانه ها منفجر شد فائزه نه‌تنها به خاطر این رابطه کثیف ابراز ندامت نکرد بلکه از آن دفاع نیز کرد.

اضافه بر همه این‌ها تاکنون اسناد فراوانی از بی تعهدی و دشمنی فائزه با انقلاب منتشر شده است و نظرات دختر بزرگ هاشمی رفسنجانی در مورد حجاب و دوچرخه‌سواری بانوان که حکایت از فمینیسم بودن وی دارد و او را در حد یک چهره لیبرال تنزل میداد اما اقرار دختر وی به شراب‌خواری و روابطِ خود و خانواده‌اش با ضدانقلاب ثابت می‌کند که او و برخی از نزدیکانش رسماً ضدانقلاب هستند آن هم با تمام مختصاتی که نیروهای ضدانقلاب دارند؛ اعم از ضدیت با انقلاب اسلامی، نقش بازی کردن در جایگاه مخالفان سیاسی انقلاب، بی‌تقوایی و لاابالیگری در مورد احکام و واجبات شرعی و… .

امروز اذهان خیلی از افراد جامعه زمانی را به خاطر دارند که در دولت هاشمی استفاده از ویدئو ممنوع و خلاف قانون بود اما از آنجا که این خانواده خود را تافته جدا بافته می‌دانند هم‌زمان با ممنوعیت این ابزار فرهنگی در دولت هاشمی در ایران به اعتراف خودشان خاندان هاشمی در سفرهای خارجی‌شان مستمع ترانه‌های گوگوش و نظاره‌گر رقص زنان بودند.

هاشمی رفسنجانی در کتاب خاطرات سال ۱۳۷۲ به رخدادهای سفر ازبکستان خود با خانواده اشاره می‌کند و می‌نویسد: «تالار تازه‌ساز عظیمی است. میهمانان زیادی دعوت‌شده بودند. در حدود دو ساعت زمان صرف شام بود. گروه‌های متعدد موسیقی نیز آمدند و با زبان ازبکی و فارسی، شعر و آواز خواندند. غذاها هم مطبوع و شبیه غذاهای خودمان بود. آقای کریم‌اف، باز مرا تا اقامتگاه همراهی کرد. عفت و بچه‌ها هم می‌گفتند که مراسم آن‌ها هم ساز و آواز و رقص خانم‌ها بوده و بیشتر ترانه‌های گوگوش را می‌خواندند.» (کارنامه و خاطرات هاشمی رفسنجانی ۱۳۷۲، صفحه ۳۷۴٫)

برای پیش‌گیری از هرگونه قضاوتی بد نیست قطعه‌ای از تاریخ انقلاب در دهه شصت را هم مرور کنیم و سری هم بزنیم به وقایع دوران ریاست جمهوری مقام معظم رهبری. ایشان در خطبه‌های نماز جمعه در تاریخ ۰۴/۱۱/۱۳۶۴ در تشریح یکی از سفرهای خارجی‌شان می‌فرمایند:

«یک مسئله‌ کوچکى در زیمبابوه پیش آمد، از ما دعوت کردند و در میهمانى رسمى رئیس‌جمهور – که همه‌ى مسئولان و وزرایشان و رهبرانشان و نخست‌وزیر و دیگران شرکت داشتند – ما اطلاع پیدا کردیم که در این مجلس شراب هست. ما گفتیم در مجلس شراب شرکت نمى‌کنیم. گفتند شما بیایید شراب نخورید، گفتیم آنجایی که دیگرى هم شراب مى‌خورد مست مى‌شود ما شرکت نمى‌کنیم، این جزو مسائل مذهبى ماست و پایبندیم. اصرار کردند، ما امتناع کردیم، البته مسؤولین کشور زیمبابوه به‌شدت ناراحت بودند، به‌هیچ‌وجه رهبر کشور زیمبابوه – که آقاى موگابه است – راضى نبود چنین چیزى پیش بیاید، رئیس‌جمهورشان راضى نبود و یک عواملى به گمان ما حالا، آن‌طور که ما حدس مى‌زدیم، یک عواملى در وزارت خارجه‌ى آن‌ها، حالا از کجا تحریک‌شده بودند یا این‌ها، حالا این خدا مى‌داند قابل‌تحلیل و تفسیر زیادى هست، آن‌ها موجب شده بودند که مسؤولین کشور زیمبابوه هم در مقابل عمل انجام‌شده قرار گرفتند. یعنى در ساعت هشت شب – که وقت رفتن ما به میهمانى است و رئیس‌جمهور و رهبر و دیگران آنجا رفتند – آن‌وقت این‌ها احساس کرده بودند که شرایط جورى است که ما در اینجا نمى‌توانیم شرکت کنیم، آن‌ها هم دیگر کارى نمى‌توانستند بکنند، خب خیلى روشن بود که ما هم شرکت نمى‌کردیم. مطبوعات جهانى از همین نقطه خواستند استفاده کنند؛ گفتند هیئت ایرانى اول گفتند به خاطر بودن زن‌ها و به خاطر شراب و به خاطر موسیقى نرفتند؛ این را در دنیا شایع کردند، هیاهو کردند، بعد دیدند ما از این حرف ابایى نداریم که، این‌که براى ما بد نیست، ما افتخار مى‌کنیم که به‌عنوان یک کشور مسلمان در مجلسى که اختلاط و آمیزش نامناسب زن هست، شراب هست و موزیک‌های لهو و لغو هست، طبیعى است که ما شرکت نخواهیم کرد.»

به مدد همین دیپلماسی انقلابی مقام معظم رهبری در دوران ریاست جمهوری و عدم حضور در جلسات خارجی که در آن شراب سرو می‌شد اکنون یکی از قوانین جاری در دیپلماسی جمهوری اسلامی که سیاستمداران و دیپلمات‌های ایرانی ملزم به اجرای آن هستند و کشورهای دیگر هم به احترام حضور ایران آن را اجرا می‌کنند عدم سرو شراب در ضیافت‌های دیپلماتیکی است که سران جمهوری اسلامی در آن حضور دارند.

ذکر این گوشه تاریخ برای مقایسه هاشمی و مقام معظم رهبری نیست؛ اما این گزارش ثابت می‌کند اگر می‌خواستند می‌توانستند پاسدار ارزش‌ها اسلامی در سفرهای خارجی‌شان باشند، فقط کافی بود انقلابی می‌ماندند.

و نکته آخر اینکه فائزه هاشمی اگر دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام فعلی و رئیس‌جمهور اسبق ایران نبود چیزی بیش از یک زن معمولی ایرانی نمی‌شد اما به‌واسطه رانت پدری و نه ارث پدری وارد عرصه سیاست شد و از سال ۸۸ تاکنون نیز به دایره مخالفان جمهوری اسلامی وارد شده است؛ به خاطر همین است که گفته‌اند: یارب مخواه که گدا معتبر شود… .

«نوشین درخشان»

انتهای پیام/ آرمان زنان

درج دیدگاه

آخرین اخبار