• کدخبر: 75012
  • تاریخ انتشار خبر: ۴:۲۸ ب.ظ - پنج شنبه ۱۳۹۶/۰۶/۹
رئیس اتحادیه کانون های آگهی و تبلیغات اصفهان:

خود تحریمی در بین اصناف اصفهان وجود دارد

رئیس اتحادیه کانون های آگهی و تبلیغات اصفهان گفت: علاوه بر رکود کلی که بر سطح کشور حاکم است، در اصفهان شاهد یک خود تحریمی در سطح اصناف هستیم.

به گزارش اصفهان بیدار، امیر رضا سمائیان ظهر پنجشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: کاسبان اصفهان در روش فروش ضعیف عمل کردند و لازم است که در این حوزه آموزش‌های لازم به آنها داده شود.

وی با اشاره به اینکه روش‌های فعالیت در بازار عوض شده و حتما باید تغییری صورت گیرد، تصریح کرد: مثلا یک کاسب باید بداند که چگونه با مشتری برخورد و رفتار کند که در این راستا روش های جذب مشتری و مشتری مداری را باید آموزش داد.

رئیس اتحادیه کانون های آگهی و تبلیغات اصفهان با اشاره به اینکه مقاومت اصناف در برابر شیوه های جدید مصرف و فروش موجب رکود در حوزه کسب و کار و نوعی خودتحریمی در اصفهان شده است، گفت: برندهای اصفهان قابلیت فروش بومی و منطقه ای و سپس گسترش آن به استان و کشور و در نهایت صادرات را دارند.

وی بیان داشت: همایش «امروز دیروز نیست» با رویکرد نقش آفرینی تبلیغات در جذب مشتری و با همکاری اتحادیه کانون‌های آگهی تبلیغات و اتاق اصناف برگزار خواهد شد.

سمائیان اظهار داشت: امروزه فرهنگ مصرف و فروش در کشورمان بسیار تغییر کرده و این در حالیست که بخش صنفی- سنتی ما نسبت به این موضوع مقاومت نشان داده است.

وی با تاکید بر اینکه این مقاومت موجب رکود در حوزه کسب و کار و نوعی خودتحریمی در اصفهان شده است، بیان داشت: برای حل این مشکل نیاز به فرهنگ سازی و ترویج روش‌های نو داریم و باید به اصفهان تلنگری زد.

رئیس اتحادیه کانون های آگهی و تبلیغات اصفهان افزود: باید روش های جدید را جایگزین شیوه های سنتی کسب و کار کرد چراکه این کار می تواند در جهت حمایت در تولید ملی و تحقق شعار سال به نفع تولیدکنندگان و فروشندگان باشد.

وی با اشاره به اینکه بدنه سنتی اصناف باید تغییر کند، گفت: با حمایت وزارت ارشاد، سازمان صنعت و معدن، اتاق اصناف «امروز دیروز نیست» ۱۹ و ۲۰ شهریور ماه در اتاق بازرگانی برگزار خواهد شد و آموزش در این راه می تواند اصناف را از معضل رکود فعلی نجات دهد.

سمائیان اضافه کرد: برای جلوگیری از هدررفت منابع و سرمایه های خُرد، اتاق مشاوره پیش از شغل و در حین شغل (راهنمای مشاور شغل) در حاشیه این همایش برپا خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این همایش در راستای هم افزایی و تغییر فرهنگ کسب و کار و مقابله با خود تحریمی در اصفهان برگزار می شود، تصریح کرد: باید زیرساخت های فروش را برای محصولات اصفهان فراهم کرد چرا که تولیدات این شهر گستردگی بالایی دارد.

رئیس اتحادیه کانون های آگهی و تبلیغات اصفهان بیان داشت: برندهای اصفهان قابلیت فروش بومی و منطقه ای و سپس گسترش آن به استان و کشور و در نهایت صادرات را دارند.

وی گفت: متاسفانه چارت سازمانی بسیاری از صنایع و واحدهای تجاری سنتی ما فاقد برنامه و بخش فروش هستند.

سمائیان با تاکید بر اینکه برای صادرات نیاز به برند شدن است، بیان داشت: در این راستا باید در بسته بندی و رنگ بندی محصولات تولیدی خود با مشاوره های لازم تغییر دهیم تا جایگاه صادرات ما ارتقا یابد البته در حال حاضر کیفیت و اصالت تولیدات ایران بالا است.

وی همچنین درخصوص واحدهای فعال زیرمجموعه این اتحادیه، گفت: تاکنون ۲۵۰ نفر در اتحادیه کانون های آگهی و تبلیغات مجوز فعالیت دریافت کرده اند، افزود: متاسفانه تعداد واحدهای بدون مجوز و یا زیرزمینی که در اصفهان مشغول به کارند بیشتر از واحدهای مجوزدار است.

انتهای پیام/مهر/۵۳۸۰۳

درج دیدگاه

آخرین اخبار