چکیده
خواندن فعالیت تفریحی ارجح برای بیشتر افراد باقی مانده است و همچنان مسیر منحصر به فردی برای دانش و یادگیری ارائه می دهد. به همین ترتیب ، کتاب ها به عنوان یک محصول مهم فرهنگی ، مورد استفاده گسترده قرار می گیرند. با این حال ، در حالی که هر سال بیش از 3 میلیون کتاب منتشر می شود ، تعداد بسیار کمی از آنها به طور گسترده خوانده می شود و کمتر از 500 آن را در لیست پرفروش های نیویورک تایمز قرار می دهد. و یک بار در آنجا ، فقط تعداد معدودی از نویسندگان می توانند بیش از چند هفته لیست را سفارش دهند. در اینجا ما با بررسی ویژگی ها و مسیرهای فروش پرفروش ها ، یک روش بزرگ داده برای موفقیت در کتاب ارائه می دهیم. ما می دانیم که الگوهای فصلی برای فروش کتاب وجود دارد که تعداد بیشتری کتاب در ایام تعطیل به فروش می رسد و حتی در بین پرفروش ها ، کتاب های تخیلی نسخه های بیشتری را نسبت به کتاب های غیر داستانی می فروشند. داستان های عمومی و زندگی نامه ها باعث می شود که این لیست بیشتر از سایر کتاب های ژانر انجام شود و هرچه مقام اولیه یک کتاب در رتبه بندی ها بالاتر باشد ، این کتاب طولانی تر نیز در لیست باقی می ماند. کتاب های پرفروش با نگاهی به الگوهایی که نویسندگان را توصیف می کنند ، متوجه می شویم که نویسندگان داستان نویسی بیشتر از نویسندگان غیر داستانی هستند ، و معمولاً با چندین کتاب به وضعیت پرفروش می رسند. علاوه بر این ، هیچ تفاوتی جنسیتی در بین نویسندگان داستان نویسی وجود ندارد اما غیر داستانی ، بیشتر پرفروش ها توسط نویسندگان مرد نوشته شده اند. سرانجام دریافتیم که الگوی جهانی برای فروش کتاب وجود دارد. با استفاده از این جهانی بودن ، ما یک مدل آماری را برای توضیح روند تکامل زمان فروش معرفی می کنیم. این مدل نه تنها کل مسیر فروش یک کتاب را بازتولید می کند ، بلکه تعداد کل نسخه هایی را که در طول عمر خود به فروش می رساند ، بر اساس شماره های اولیه فروش آن پیش بینی می کند. تجزیه و تحلیل ویژگی های پرفروش و کشف ماهیت جهانی الگوهای فروش با نیروهای محرک آن برای درک ما از صنعت کتاب و به طور کلی ، نحوه تعامل ما به عنوان یک جامعه با محصولات فرهنگی بسیار مهم است.

مقدمه
کتاب ها بخش مهمی از زندگی ما هستند که خواندن به عنوان فعالیت تفریحی مورد علاقه بسیاری از افراد است. در واقع ، متوسط ​​آمریکایی سالانه 12 تا 13 کتاب می خواند ، و اینکه مردم چگونه خواندن را انتخاب می کنند ، برای دهه ها مورد توجه محققان بوده است. در نتیجه ، چاپ کتاب یک صنعت عظیم در آمریکا است و پیش بینی می شود در سال 2020 نزدیک به 44 میلیارد دلار آمریکا برسد. در سال 2015 ، حدود 2.7 میلیارد کتاب فروخته شده است ، عددی که در چند سال گذشته نسبتاً پایدار مانده است. [1] از بیش از 3 میلیون کتاب چاپ شده در ایالات متحده آمریکا هر سال ، بیش از صد هزار عنوان جدید است. با این وجود ، تنها یک بخش کوچک مخاطبان قابل توجهی را به خود جلب می کند. به عنوان مثال ، کمتر از 500 کتاب آن را در لیست پرفروش های نیویورک تایمز قرار می دهد و تنها تعداد معدود نویسنده برای ده یا بیشتر هفته در این لیست باقی می مانند. این شانس تقریبا غیرممکن بیانگر چالش های جذب مخاطب در دنیای بسیار رقابتی امروز است. در نتیجه ، محرکهای موفقیت کتابها مورد توجه بسیاری از محققان قرار گرفته است [2]. برخی از این رانندگان در ادبیات مورد کاوش قرار گرفته اند: 3 ، آنها منتقدان کتاب [5] ، حلقه دوستان نویسنده و طرفداران [6 ، 7] ، افراد مشهور [8] ، بررسی های آنلاین [9 ، 10] و کلمه دهان [11]. سبک نگارش نویسنده [12 ، 13] ، میزان تبلیغات [14] ، زمان انتشار کتاب [15] ، برنده جایزه [16] یا وضعیت پرفروش [17] کتاب ، ژانر کتاب و حتی جنسیت نویسنده [18 ، 19] از جمله عواملی است که در تحقیقات گذشته مورد توجه قرار گرفته است. با این حال ، کدام کتاب ها موفق می شوند و چگونگی دستیابی به این وضعیت ، یک راز باقی مانده است.

با هدف پرداختن به این رمز و راز ، در اینجا ما الگوهای فروش پرفروش ها و نویسندگانی را که می نویسد ، کشف می کنیم. ما از یک رویکرد بزرگ داده برای درک نوع کتابهایی که در لیست پرفروش های نیویورک تایمز به عنوان گالینگور استفاده کرده اند ، استفاده کردیم و الگوهای فروش لازم برای دستیابی به لیست ها و ویژگی های نویسندگان پرفروش را تعیین کردیم. علاوه بر این ، ما در تعداد فروش هفتگی [11 ، 20] اکتشاف می کنیم ، به ما این امکان را می دهد تا الگوهای پویا از موفقیت یک کتاب را کشف کنیم. این به ما امکان می دهد یک مدل آماری را ارائه دهیم که نشان می دهد چگونه علاقه جمعی به اوج می رسد و با گذشت زمان کاهش می یابد. این مدل با استفاده از شماره های فروش اولیه پس از انتشار اولین نسخه ، تعداد کل نسخه هایی را که به فروش می رسد با دقت پیش بینی می کند.

داده ها
لیست پرفروش ترین فهرست نیویورک تایمز (NYTBL) تأثیرگذارترین و برجسته ترین لیست کتاب های پرفروش در ایالات متحده است. این لیست از سال 1931 منتشر شده است و از سال 2008 به صورت دیجیتالی در دسترس است و شامل چندین زیر لیست با تمرکز بر نسخه های خاص (گالینگور ، تجارت و بازار انبوه ، کتاب الکترونیکی) و مباحث (داستان ، غیرداستانی ، کتابهای کودک و گرافیک) اصلی است. دسته بندی های هفتگی). برای هر کتاب ، این لیست برخی از اطلاعات شناسایی اصلی مانند شماره ISBN ، عنوان ، نویسنده ، ناشر ، لینک amazon.com را ارائه می دهد. NYTBL كتابها را با تعداد نسخه هاي جداگانه فروخته شده در آن هفته ، با استفاده از شماره هاي فروشي كه توسط يك فهرست نامعلوم خرده فروشان در سراسر آمريكا منتشر شده است ، طبقه بندي مي كند و از نظر آماري داراي وزن مي باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *